Hamilelik ve Kedilerimiz

Toksoplazma enfeksiyonu ve bunun bebeğinize etkisi çoğu anne adayında kaygı kaynağıdır.Toksoplasma gondii kedilerin bağırsağında yaşam döngüsünü geçiren bir parazit olup, hali hazırda her yerdedir. Ookist dediğimiz formları kedi dışkısıyla toprağı, içme sularını ve bazı gıdaları kontamine ederek insanlar ve diğer hayvanlara bulaşır.

Kedilerin bu parazitin taşıyıcısı olması, hamile kedi sahipleriniş kedilerinden feragat etmeye zorlayabilir.

Bir anne adayı eğer bu enfeksiyona ilk defa hamileliğinde yakalanırsa ve bebeğe geçerse; bebeğin sinir sistemi ya da gözlerinde hasara yol açar. İnsanlar genellikle bu enfeksiyonu evcil kedilerden kapmazlar çünkü; kediler sıklıkla tüylerini temizlerken yapışmış dışkıları da temizlerler ve Ookistlerin büyük miktarda saçılımı 3 haftadan daha kısa sürer.

Tedbirli olmak adına kedinin tuvaletinin anne adayı dışında biri tarafından temizlenebilir ya da anne adayı eldiven takarak koruyucu önlem alabilir. Kedinin sahiplendirilmesi ya da evden uzaklaştırılması için bir neden yoktur.

Toksoplazmadan kaçınmak için; Uygunsuz işlenmiş ya da az pişmiş etleri yemekten kaçınmalı,bahçe ya da toprakla uğraşırken eldiven giyilmeli ve filtre edilmemiş menşei bilinmeyen sular içilmemeli ya da meyve sebze yıkamada kullanılmamalıdır.

Kediler için de; dışarı çıkarmamak, avlanmasını engellemek ve kedinizi profesyonel ya da iyice pişmiş gıdalarla beslemek bu parazite maruz kalma olasılığınızı ciddi bir şekilde elimine eder.

Böylece size eşlik edecek ve stresinizi azaltacak can dostunuzdan olmazsınız.